برندهای بزرگ آمریکایی بازنده اصلی جنگ تجاری با چین

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، جیم اونیل، مدیرعامل سابق بانک گلدمن ساکس آمریکا، گفت: برندهای بزرگ آمریکایی اصلی‌ترین بازنده جنگ تجاری کاخ سفید با دولت چین خواهد بود.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: من غالباً به مردم می‌گویم که اپل به عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌ آمریکایی سه سال است که بیش از آنکه آیفون در آمریکا بفروشد، در چین می‌فروشد؛ بنابراین اگر آمریکا به سیاست‌های خصمانه کنونی خود ادامه دهد، در واقع شرکت‌های بزرگ آمریکایی با بهترین روند رشد از آن آسیب خواهند دید. 

این کارشناس مطرح اقتصادی گفت: بخش قابل توجهی از افزایش خرید از طرف چین و نه آمریکا و دیگر کشورها است، از حدود ۱۰ سال پیش ۸۵ درصد کل رشد تولید ناخالص داخلی در جهان از طرف چین بوده و آمریکا و دیگر کشورها در این زمینه جا مانده‌اند. 

اونیل تأکید کرد: این احساس وجود دارد که آمریکا مورد توهین قرار گرفته است، اما آمریکا در واقع یک اقتصاد است که به طور کامل وابسته به مصرف‌کنندگان خود است و برای اینکه آمریکا سال‌های باقیمانده از دهه کنونی را به خوبی سپری کند، باید با دیگر کشورهای جهان رابطه داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بنابراین اگر آمریکا به حملات خود در قالب جنگ تجاری با دیگر کشورها ادامه دهد، هیچ راهی برای رشد میزان مصرف‌کنندگان تولیدات آمریکا وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *